Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální práce s klienty střediska výchovné péče, kteří ukončili internátní pobyt
KILIÁNOVÁ, Barbora
Práce se zabývá sociální prací s klienty střediska výchovné péče, kteří ukončili internátní pobyt. Charakterizuje činnost orgánu sociálně-právní ochrany, roli a náplň práce kurátora. Zaměřuje se na středisko výchovné péče, popisuje formy poskytované péče a způsob ukončení pobytu ve středisku výchovné péče. Zároveň se věnuje následné péči o klienty po ukončení internátního pobytu ve středisku výchovné péče v kompetenci orgánu sociálně-právní ochrany a popisuje, jak probíhá spolupráce orgánu sociálně-právní ochrany s doprovodnými organizacemi po ukončení internátního pobytu klienta. Součástí práce jsou kazuistiky, které demonstrují možnosti intervence orgánu sociálně-právní ochrany u klientů, kteří absolvovali pobyt ve středisku výchovné péče a je potřeba u těchto klientů potřeba další pomoci a podpory.
Středisko výchovné péče Plzeň a jeho bodový systém
LANGMEIEROVÁ, Anna Marie
Bakalářská práce se zabývá bodovým systémem Střediska výchovné péče v Plzni. Popisuje toto zařízení, možné příčiny umístění dětí na internátní pobyt. Detailněji se zaměřuje na činnost celého týmu odborníků konkrétního zařízení, popisuje jejich roli v celém procesu, představuje denní program výchovných skupin. Praktická část je koncipována jako kvalitativní výzkumné šetření. Formou případových studií a rozhovory s klienty a zaměstnanci Střediska výchovné péče Plzeň analyzuje bodový systém zařízení.
Úloha speciálního pedagoga - etopeda při působení na klienty ve středisku výchovné péče
Schejbalová, Eliška ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Tirpák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá úlohou speciálního pedagoga - etopeda ve středisku výchovné péče. Na základě rešerše v teoretické části a výzkumného šetření v části praktické chce poukázat na nezastupitelnost této role v preventivně výchovném zařízení, které svými činnostmi pozitivně působí na klienty s rizikovým a problémovým chováním nebo s poruchami chování. Těžištěm práce etopeda je spolupráce s rodinou klienta a posilování jejích kompetencí ve výchově. Teoretická část popisuje činnost střediska výchovné péče, jeho klientelu a pracovní kompetence etopeda jako pracovníka střediska výchovné péče. Práce dále konkretizuje několik typů nežádoucího chování a jejich příčiny vzniku. Výzkumné šetření na základě stanoveného cíle a výzkumných otázek analyzuje úlohu a působení etopeda v konkrétním středisku výchovné péče zpracováním dat, která byla získána realizací dvou etap vlastního šetření. První etapou byl rozbor vnitřní dokumentace střediska, druhá etapa zjišťuje pohled etopeda na problematiku střediska a vnímání vlastní role ve středisku metodou polostrukturovaného rozhovoru, který je následně analyzován prostřednictvím otevřeného kódování. Výstupem práce je profesiogram, který shrnuje výsledky šetření a přináší ucelený pohled na profesi etopeda v konkrétním typu střediska. KLÍČOVÁ SLOVA speciální...
Očekávání rodičů a význam rodičovských skupin při práci s dětmi ve středisku výchovné péče
Foltýnková, Šárka ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na práci s rodiči dětí ve středisku výchovné péče. Dětí, které absolvovaly osmitýdenní internátní pobyt na internátním oddělení střediska výchovné péče. Děti nastoupily na internátní pobyt na žádost rodičů pro své problémové chování. Typ výzkumného šetření byl kvalitativní, metodou sběru dat byl polostrukturovaný rozhovor, který byl rozdělen na dvě části. První část byla realizována s rodičem při nástupu dítěte na pobyt, druhá při ukončení pobytu. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit na základě výpovědi rodičů: 1. Důvody nástupu dítěte na internátní pobyt a rodičovské očekávání od pobytu. 2. Možné vlivy působící na vznik problémového chování. 3. Význam rodičovských skupin. 4. Ovlivnění následné rodičovské výchovy po absolvování rodičovských skupin. 5. Potenciály a limity rodičovských skupin. Z výzkumných zjištění vyplývá, že nejčastějším důvodem nástupu dětí bylo nerespektování autorit a pravidel. Od svých dětí rodiče očekávali, že se ve středisku něčemu naučí, něco pochopí nebo se zklidní. Ze strany střediska čekali rodiče ukáznění dětí, měli zájem o rady dětem i ke své další výchově, očekávali informace o důvodech problémového chování dětí. Vlivy, působící na vznik problémového chování, spadají do oblasti rodinné, osobnostní, školní a komunitní. Rodičovské skupiny...
Speciálně pedagogická intervence u jedinců se specifickou poruchou chování
Pohořská, Alice ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Volemanová, Marja Annemiek (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem speciálně pedagogické intervence u jedinců se specifickou poruchou chování. V teoreticky zaměřené části se diplomová práce zabývá popisem problematiky poruch chování, podrobněji vysvětluje pojem specifické poruchy chování, věnuje se jejich klasifikaci a diagnostice. Dále práce popisuje možnosti intervence u jedinců se specifickou poruchou chování. Jako jedné z možností speciálně pedagogické intervence se věnuje konkrétně arteterapii. V empiricky zaměřené části se diplomová práce zabývá otázkou aplikace arteterapie u klienta se specifickou poruchou chování, a to v prostředí střediska výchovné péče. Praktická část byla realizována za pomoci kvalitativního výzkumu, využita byla metoda případové studie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.